הכשרת נציגים רפואיים בתחילת הדרך

הקורס המקיף והמקצועי בישראל

כל הכלים והמיומנויות לתקשורת רפואית עם תוצאות

הנחייה: מיכה שנהב, מרכז טל

מקצוע התעמולה הרפואית עבר שינויים עצומים עוד טרם הקורונה.

אז וגם היום – זהו מקצוע מרתק ומאתגר, הדורש יכולת גבוהה לפעול בשוק משתנה, לפתח קשרים ומערכות יחסים עם הקהילה הרפואית, להעביר מסרים מדיקליים, לקדם הסכמות עם רופאים ולהתמודד עם התנגדויות.

אז וגם היום – המוטיבציה להשפיע ולהשיג תוצאות מהווה תנאי להצלחה בתפקיד.

ככלל, על שיחה להיות – מאורגנת, קצרה, מושכת עניין ושיתוף פעולה מהרופא, ובמרכזה התעניינות והקשבה, התאמת מסר קליני-שיווקי והכוונה להתנסות טיפולית ורישום.

מטרת הקורס

לתת בידי משתתפי הקורס את הכלים הטובים ביותר כיום לניהול תקשורת רפואית מקדמת, מכבדת ואסרטיבית עם רופאים ואנשי סגל רפואי במרפאות הקהילה ובבתי החולים. זאת, בהתאם למאפייני הטיפול והדגשים הניהוליים.

דגש יינתן על חיזוק ערכי מוטיבציה, תעוזה, אסרטיביות ויוזמה אישית.

משתתפי הקורס ילמדו ויחזקו את היכולת והכישורים לניהול שיחה אפקטיבית עם מובילי דעה ובעלי תפקידים – רופאים, מומחים, אחיות ואנשי צוות בבתי החולים, במרפאות הקהילה ובבתי המרקחת.

כל המשתתפים יתרגלו סימולציות ויכירו ארגז כלים עצום וייחודי לתקשורת רפואית המקדמת תוצאות.

תכני הליבה

  • מקצוע התעמולה הרפואית, אתגרים והזדמנויות בדרך להצלחה
  • הגדרת המושג 'שיחה אפקטיבית עם רופא'
  • תפקיד הנציג כמקדם טיפול רפואי בעל השפעה רב ערוצית
  • שלבים בשיחה 'מהודקת' הכוללת: תכנון, מטרה והתחברות, שאלות בירור והבנה, הצמדה רגשית בין הטיפול לרופא, מסר קליט של סגירה וקריאה לפעולה
  • 'סגירה תחילה' – האם קיימות הזדמנויות סגירה כבר בתחילת השיחה עם הרופא?
  • איך מכינים שיחה וביקור אצל רופא
  • כללי התחברות, תחילת קשר, נראות והתעניינות, רגישות לזמן והצגת מטרה
  • תשאול עדין והחלטי לאפיון מצב, הרחבה והעמקת צורך ועניין
  • מיומנויות הקשבה, איסוף מידע, הקשבה, פתיחת Peak’s, שיקוף חיובי, 'רגישות מצבית'
  • על ההבדל בין מעורבות רגשית לבין אמפתיה
  • תרגול בנק שאלות וכלים לשפה 'עוטפת' שאלות
  • טכניקות להצמדת תועלות רגשיות של טיפול והעברת מסר (wiifm)
  • תקשורת שפת גוף וטרמינולוגיה חיובית, מקדמת
  • הדגשת מסרים באמצעות שימוש בקול (אינטונציה, קצב, טון, פאוזות ועוד)
  • קריאת Sub text ותקשורת לא מילולית (זיהוי הדיסוננס בין תוכן לבין שפת הגוף)
  • פרקטיקות Marker – ביטויי דבק, שאלות מדחום, נקודת Over talking
  • סגירה והנעה לפעולה: רציונל וכלים לזיהוי איתותי הסכמה וטכניקות הנעה לפעולה
  • טכניקות לריכוך והתמודדות עם התנגדויות(הפרסה, הפסיכולוג, הפרד ומשול ועוד)

ניהול והנחיה: מיכה שנהב

  • יועץ ומנחה להישגים ותוצאות בעולם הרפואי
  • מדריך כלים ושיטות תקשורת להעברת מסרים, מענה להתנגדויות וקידום סגירות
  • מפתח קורסים וסדנאות לחברות עסקיות וארגוני בריאות מעל 20 שנה.
  • מנכל מרכז טל תקשורת אפקטיבית

לבוגרי הקורס תוענק תעודת בוגר/ת קורס נציגים רפואיים מטעם מרכז טל תקשורת אפקטיבית

קורסי-מנהלים-ו-נציגים-רפואיים-תעמולה-רפואית-מרכז-טל

לקבלת הצעה מלאו את הטופס או צרו קשר בוואטסאפ