כיצד לנהל שיחת שינוי טיפולי עם מטופל כרוני

סדנה לרופאים

רופאי משפחה, מומחים ומתמחים לומדים ומתרגלים כלים ומבנה להצגת מסר רפואי, התמודדות עם התנגדויות של חולה כרוני, ורתימה לטיפול חדש או שונה

סדנת-רופאים-ניהול-שיחה-עם-מטופל-על-טיפול-חדש

מטרת הסדנה

הקנייה וחיזוק מבנה, שלבים וכלים מתחום התקשורת האפקטיבית לניהול 'שיחת שינוי טיפול' עם מטופל כרוני

בין התכנים

* מיקוד מטרות שיחת שינוי טיפולי
הבהרת מצב נוכחי: כיצד מתניעים שיחת שינוי שרותמת את המטופל להקשבה ומחשבה
הצגת הטיפול האופטימלי וערכו: כיצד מצמידים רגש חיובי לטיפול רפואי
יצירת הסכמה מעשית: כיצד לעודד קבלת החלטה ועשייה מצד המטופל
* ארגון שלבי שיחת שינוי טיפולי
* משפטי פתיחה שמעודדים הבנה וענייניות, במקום תסכול
* מהי הקשבה רגשית של רופא, המאפשרת דיוק והעצמה של המסר הרפואי
* טרמינולוגיה חיובית: מילים 'מקדמות Compliance'
* מודל מעשי להעברת מסר רפואי: The Emotional Medical Benefit אשר כולל ביטויי דבק, טקטיקות שיקוף טיפוליות ושאלות מדחום מקדמות הסכמה
* טכניקות מניעה ומענה להתנגדויות שכיחות בקרב חולים כרוניים

דגשים נוספים

* הכנה מקצועית והתאמה לקבוצה תתואם מראש עם המזמין ועם הרופא האחראי
* יינתן זמן אופטימלי להתנסות ותרגול של מצבי שיחה בין רופא ומטופל כרוני
* משך הסדנה שני מפגשים, בין 6-8 שעות סה"כ
* אינטרוול של שבוע עד עשרה ימים בין שני המפגשים