תקשורת אפקטיבית היא צורת העברת מידע באופן שהצד המקבל מבין את המסר בצורה הנכונה ביותר לכוונתו של הדובר.
החשיבות ביצירת ערוץ תקשורת אפקטיבי טמונה בכך שאנשים מסוגלים לשוחח בהבנה מלאה, ומחלוקות הנובעות מהעברת מסרים לקויה מצטמצמות עד כמה שניתן.
אבחון נכון של מסרים המועברים במגע עם אנשים שונים מאפשר שיח יעיל ומותאם לסיטואציות משתנות.
מרכז טל מעביר הרצאות תקשורת אפקטיבית בכמה התמחויות מיוחדות.
הרצאות לרופאים תקשורת אפקטיבית עם מטופלים כרוניים
העבודה מול מטופלים כרוניים דורשת שיח מקצועי המלווה ביכולת הבעת רגשות ויצירת קשר מיטבי. ליווי המטופלים בשגרת היום יום המורכבת והקשה מנשוא, הופך את הצוות הטיפולי לחלק משמעותי מחייו של החולה. יצירת ערוץ תקשורת אפקטיבי מול חולה כרוני מתבטאת בעיקר:
- העברת מסרים קשים לעיכול, באופן ישיר, אולם מכבד ומכיל.
- טיפול בהתנגדויות של החולה – למשל בעת מתן טיפול תרופתי.
- יצירת מיומנויות תקשורת לשיחה עם משפחות החולים – שיח אמפתי ומכיל אך לא מתפשר.
- מענה אפקטיבי לצרכי המטופל והמשפחה.
- שיח נכון של הצוות הטיפולי – בעת החלטות קשות הנוגעות למטופלים, הבעות דעה בתוך הצוות וטיפול בהתנגדויות.
- פתרון קונפליקטים במעגל מטפל-מטופל-משפחה.
מתן כלים להתמודדות לצוות טיפולי והקניה של תקשורת אפקטיבית מסייעים לעמוד מול מצבי חולי קשים ולהביע דעה מקצועית תוך שמירה על יחסי אנושי ומכיל. התקשורת האפקטיבי אם כך, היא כלי עבודה חשוב בידו של הצוות המטפל.
תקשורת אפקטיבית לצוות מנצח
מעוניינים לשפר את יכולות התקשורת בצוות הרפואי שלכם? לייצר אווירת עבודה נעימה במחלקה? לפתוח ערוץ תקשורת שונה וייחודי מול החולים והמשפחות?
הרצאות התקשורת האפקטיביות של מרכז טל נותנות כלים נוחים לעבודה יום יומית ומלמדות בקלות ובהנאה כיצד לשפר את העברת המסרים של הצוות הרפואי.
ההרצאות מותאמות לשיח המחלקתי ומשתפות את כלל הצוות בתהליך הלמידה החוויתי.
ההרצאות נכתבו בידי המומחים של מרכז טל בעלי ניסיון רב שנים ומועברות בידיהם במקצועיות וברגישות. לפרטים נוספים ולקביעת תאריך למפגש, צרו קשר עם מרכז טל.