תקשורת ברפואה: ניהול שיחה עם מטופל כרוני לפי שיטת הריאיון המוטיבציוני

שיחה בין רופא למטופל כרוני המבוססת על שלבי מודל הריאיון המוטיבציוני, מעודדת את המטופל להיענות טוב יותר לטיפול התרופתי ו/או לאורח החיים הנדרש לאור מחלתו.

בבסיס הגישה המוטיבציונית עומד הרעיון לפיו, ככל שתנסה לשכנע אדם להשתנות, כך הוא יתנגד. לכן –

  1. בוא לצד של המטופל- תן לו להרגיש שאתה מבין את הצד שלו. שאתה איתו. הייה אמפתי למצב הרגשי שלו. הקשב הקשבה פעילה.
  2. זכור שהמטופל הוא קודם כל אדם. הוא לא רק מקבץ המחלות שלו!
  3. זכור לראות את החוזקות ולחזק אותן. ביטחון עצמי הנדרש לביצוע שינויים מבוסס על אמונה ביכולות של האדם
  4. אדם רוצה את זכות הבחירה. "נמאס לי שאומרים לי מה לעשות " הוא משפט שמטופל יכול בקלות לחשוב/ להרגיש.

להלן מבנה שיחה אפשרית:

ניקח לדוגמא – מטופל סוכרתי הסובל מהשמנה .

לקבלת הצעה מלאו את הטופס או צרו קשר בוואטסאפ