איך להעביר מסר אפקטיבי למטופל
סדנה לרופאים במיומנויות תקשורת והשפעה טיפולית
מיומנותו של רופא בניהול אפקטיבי של שיחות טיפול מקרוב ומרחוק, מהווה כיום מנוף משמעותי לשמירת הרצף הטיפולי בקרב המטופלים הכרוניים, ולהצלחת הטיפול.
הסדנה עוסקת בטכניקות וכלים פרקטיים במטרה לסייע להגברת ההיענות ושיתוף הפעולה מצידו של המטופל הכרוני, ובדגש על מיומנויות להתמודדות עם התנגדויות.
ככלל, על שיחה טיפולית עם מטופל להיות – מאורגנת, קצרה, מושכת עניין ושיתוף פעולה מהמטופל, ובמרכזה אנמנזה, מסר קליני והמלצות ליישום.
הרופאות והרופאים בסדנה יתנסו בכלים פרקטיים מתחומי התקשורת וההשפעה הטיפולית, יתרגלו גישה טיפולית המעודדת הקשבה ומיקוד שיחה, ויקבלו מיומנויות לניהול שיחה המשלבת התמודדות עם התנגדויות.
הלמידה והתרגולים מתבססים על Case studie's מהיומיום בבתי החולים והמרפאות.
תכנים מרכזיים
» האתגרים (גם הרגשיים) בשיחה עם מטופל כרוני
» גורמי ההשפעה על מטופל כרוני
» מהן תועלות רגשיות וכיצד מציגים אותן למטופל
» קריאת Sub text ותשדורת שפת הגוף
» הדגשת מסרים – אינטונציה, קצב, טון, פאוזות ועוד
» עקרונות לשימוש יעיל בשפת הגוף במהלך שיחה עם מטופל (לפי מודל עוגת התקשורת של mirivion)
» על הבדל בין הזדהות לבין אמפתיה בניהול התנגדות
» כלים להתמודדות עם התנגדויות שכיחות כגון, חשש מטכנולוגיה רפואית חדשה, פחד מצורת המתן, תופעות לוואי
» ניתוח ותרגול מצבי שיחה טיפולית עם חולה כרוני
הסדנה מותאמת לקהל רפואי מכל תחומי הרפואה:
אונקולוגיה, המטולוגיה, פסיכיאטריה, נוירולוגיה, קרדיולוגיה, גניקולוגיה, אנדוקרינולוגיה, אורולוגיה, נפרולוגיה, ראומטולוגיה, סכרת, כאב, דיכאון וחרדה, עור, אורתופדיה, ילדים, רפואת משפחה, רפואה טבעית ועוד.